صد و شصت و نهمین شماره نشریه تعلیم و تربیت استثنایی منتشر شد
صد و شصت و نهمین شماره نشریه تعلیموتربیت استثنایی با مقالاتی درزمینه روایت درمانی برای مادران دارای کودکان کمتوان ذهنی، رواندرمانی پویشی برای مادران دارای فرزند طیف اوتیسم، پیشگیری از مشکلات هیجانی و رفتاری کودکان، اختلالهای رفتار مخرب در دانشآموزان کمتوانذهنی، اثربخشی درمان شناختی- رفتاری برای مادران دارای فرزند با اختلال طیف اوتیسم، آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کمتوان ذهنی و اثربخشی طرحواره درمانی برای مادران دارای کودک با اختلال طیف اوتیسم منتشر شد.
به گزارش معاونت برنامهریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزشوپرورش استثنایی، این شماره از نشریه تعلیموتربیت استثنایی شامل مقالاتی با عناوین زیر است:
- اثربخشی روایت درمانی بر احساس کهتری و افسردگی مادران کودکان کمتوان ذهنی
- اثربخشی رواندرمانی پویشی کوتاهمدت فشرده بر مؤلفههای استرس والدگری مادران دارای فرزند با اختلال طیف اوتیسم
- برنامه منظم خواب: روشی برای پیشگیری از مشکلات هیجانی-رفتاری در کودکان
- اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کاهش اختلالهای رفتار مخرب در دانشآموزان کمتوانذهنی
- اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر سلامت روان و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان با اختلالات طیف اوتیسم در ایران
- بررسی تأثیر تمرینات ورزشی مختلف بر آمادگی جسمانی کودکان و نوجوانان کمتوان ذهنی: مرور نظاممند
- اثربخشی طرحواره درمانی بر کاهش علائم افسردگی مزمن در مادران دارای کودک با اختلال طیف اوتیسم
این دوماهنامه علمی دارای مجوز از کمیسیون بررسی نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و علاقهمندان میتوانند از طریق نشانی http://exceptionaleducation.ir به مقالات نشریه دسترسی داشته یا مقالات خود را برای بررسی و چاپ ارسال نمایند.
نظر دهید